Safari! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Margit Zeilstra - WaarBenJij.nu Safari! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Margit Zeilstra - WaarBenJij.nu

Safari!

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

23 Mei 2016 | Oeganda, Masaka

Hoi allemaal,

Ik ben weer ‘thuis’ van de safari, het was echt geweldig!

Voordat we op safari gingen hebben we nog een nachtje in Kampala (de hoofdstad van Oeganda) en een nachtje bij Valerie, Marloes en Derk geslapen.

Zaterdag zijn we eerst met de taxi naar Masaka gereden en daarna met een busje naar Kampala.

In Kampala was het super druk en hectisch. We moesten uitstappen op het busstation en op zoek gaan naar Valerie, Marloes en Derk, maar dit viel nog niet mee! Het was zo druk dat we ze niet zagen dus besloten we naar een tankstation te lopen als een soort ‘herkenningspunt’ en de anderen te bellen. Gelukkig konden ze ons vinden en zijn we naar een hotelletje gegaan om de spullen te droppen en heerlijk te douchen!
In Kampala hebben we onder andere een croissant bij ‘Brood’ gegeten (Nederlandse bakker, haha!), zijn we uit eten gegaan, zijn we uit gegaan in een kroeg met Oegandezen maar ook buitenlanders wat heel gezellig was, hebben we souvenirs gekocht , afspraken gemaakt met Walter voor ons safari en hebben we een groot winkelcentrum bezocht. Het was erg grappig om de Oegandezen een roltrap op te zien stappen. Ze staan eerst angstvallig voor de roltrap te kijken en stappen na lang twijfelen op; aan elkaar vastgeklampt haha! Om vervolgens foto’s te maken van deze belevenis..

Maandag werden we om half 8 opgehaald door ons chauffeur Douda. Naast hem zat een meisje van ons leeftijd genaamd Janet die mee ging om ervaring als reisleidster op te doen. We zaten met zijn zevenen in een mooie ruim busje voor negen personen.

De eerste dag zijn we naar het Murchison Falls National Park gereden met een tussenstop bij ‘Ziwa Rhino Sanctuary’; een park waar we met een gids een wandeltocht hebben gemaakt en neushoorns hebben gezien, echt heel gaaf. We sliepen in Fort Murchison lodge, het was er prachtig! We sliepen in tenten met bedden en een prachtig uitzicht, we hebben heerlijk gegeten en genoten van de prachtige omgeving.

De tweede dag zijn we vroeg in de ochtend vertrokken om vanaf zonsopkomst door het Murchison Falls National Park te rijden. We hebben heel veel prachtige dieren gezien, zie de foto’s! Walter reed met een jeep achter ons aan en vroeg of we op het dak van de jeep wilden zitten.. natuurlijk hebben we dat gedaan! We kwamen een groepje giraffen tegen en Walter reed er hard op af waardoor de giraffen voor ons uit renden. Ze waren zo dichtbij dat er modder op mijn wang terecht kwam! Het zag er heel gaaf uit, het leek net of de giraffen in slow motion wegrenden. Ook heb ik nog even in de jeep gereden. We hebben in de middag een boottocht gemaakt en via een steil wandelpad zijn we naar de top van de Murchison watervallen gelopen.

De derde dag was een reisdag naar Fort Portal. Fort Portal wordt ook wel het Zwitserland van Oeganda genoemd en dat was zeker te zien!

Op dag vier hebben we een wandeltocht gemaakt. Het was erg pittig (eenmaal bij de top aangekomen zagen we er uit als hijgende tomaten, haha) maar het uitzicht bovenop de berg was prachtig. Daarna zijn we naar Queen Elisabeth gereden om bij zonsondergang op zoek te gaan naar leeuwen. Helaas hebben we deze niet gevonden.

Vroeg in de ochtend op dag vijf zijn we weer het Queen Elisabeth park ingegaan maar ook dit keer was er geen leeuw te zien. Wel zagen we veel andere mooie dieren. In de middag zijn we met een gids het Kalinzu forest ingegaan op zoek naar chimpansees. We hebben ze gevonden.. en ze hebben op ons gepoept haha!

Op dag zes zijn we naar het Lake Mburo National park gereden en hebben we een fietstocht met mountainbikes gedaan dwars door het park! We hebben heel veel zebra’s gezien, het was heel gaaf!

De laatste dag hebben we nog een korte autorit door het park gedaan en zijn we weer naar huis gereden. De dagen zijn omgevlogen!

Ik hoop dat het lukt om een kleine selectie van alle foto’s te maken en te plaatsen…

Liefs, Margit

• 23 Mei 2016 - 22:46

Iris:

Mooi verhaal en de foto's zijn echt super mooi!!
    Veel plezier nog!

• 29 Mei 2016 - 11:42

Mama:

Hoi Margit, wat een mooie safari reis heb jij gemaakt!! Super!! En dan die foto´s, indrukwekkend hoor!
    Nog veel plezier daar!
    Liefs,